HTML

Reklamálok, avagy élek Magyarországon

Ha valaki odafigyel arra, hogy a megrendelt szolgáltatás tényleg teljesítve van-e, a boltban a tejföl át van-e dátumozva stb., akkor döbbenten fogja tapasztalni hogy rosszabb a helyzet, mint amilyennek látszik: úton-útfélen megpróbálják átvágni, meglopni az embert. Erről szól ez a blog.

Friss topikok

  • anti-reklamator: Én csak most olvastam, de le a kalappal előtted! (2010.01.28. 20:21) Két nap tapasztalat. Sztrájk. (Frissítve: 6.nap)
  • Tigrinc: Szia Reklamátor! Én Ford szervízben dolgoztam egy ideig, kocsikat mostam, de egyből a szerelő műhe... (2009.09.25. 19:17) Megbízható márkaszervíz
  • Tigrinc: Hát nem semmi !!! Én is kicsaptam a balhét az Electro World dunakeszi áruházában. Nem is hagyom an... (2009.09.25. 18:33) A GVH dolgozik...
  • anti-reklamator: Hát ez most nagyon idevág! Ma tanultuk a fegyelmi eljárást és a kártérítési kötelezettséget. A "mu... (2009.06.18. 18:24) BKV-s szemét (Frissítve)
  • Reklamátor: Szia Anti-reklamátor! Pedig csak biztatni tudlak, hogy vidd vissza az ilyen termékeket az ügyfélsz... (2009.02.12. 09:04) Újracsomagolva

Linkblog

Szemét szállító

2008.10.31. 10:21 Reklamátor

Múlt héten szabin voltam. Egész héten pihenhettem volna, de nem. Egyik éjjel azt álmodtam hogy egy teherautó-sofőr azt mondja az arcomba, hogy azért akart átvágni, mert balek fejem van. :) 

Ja, és hogy milyen stressz váltott ki belőlem ilyen rémálmot? A sztori lentebb.

 

Egy hét tereprendezés a telken. Felhívtam azt a markolóst, aki öcsémnél rendezett terepet, és meg voltunk vele elégedve. Bevállalta a terepemet, sőt mondta, hogy még teherautóst is tud a betonkerítésem elszállítására, utánanéz az árnak. Telefonon megbeszéltük, hogy egy forduló 5E + szeméttelep díja, továbbá, hogy a szeméttelepen tudja áfa nélkül is lerakni, akkor kicsit olcsóbb. Így lett 1700/köbméter.

 

A gond gyorsan jött. Az adott nap reggelén nem az emberem jelent meg a markolóval, hanem az alkalmazottja (tehát nem feltétlenül hozza az elvárt színvonalat), és a teherautó pedig egy három köbös IFA volt, szemben az öt köbméteres ígért teherautóval. A markolós állította, hogy erre öt köbmétert simán felraknak...

 

Az első kört a fuvaros kb. két óra alatt teljesítette. Már telefonáltattam érte, mondván, ha ilyen lassú, akkor fél egyig (akkor zár a szeméttelep) nem fogjuk tudni befejezni a szemetem elszállítását. Nagy nehezen megjött, indoklás: leesett a plató oldalfala, ami háromszáz kilós, és egyedül lassan tudta csak felrakni. - Kamuszagú.

Második kör, szintén két óra. Indoklás: Defektet kapott és két kereket is ki kellett cserélni. - Ez egyre jobban bűzlik.

Még mielőtt megjött volna a markolóssal megbeszéltük, hogy a mai napba egy vagy két kör fog beleférni még, és úgy csináljuk majd, hogy az utolsó fuvar már zárás után indul, és a puttonyon marad, majd hétfőn leborítják.

A harmadik kör viszont csak egy órakor indult el. Gondoltam ez marad a puttonyon. De megint tévedtem. A csávó két óra elteltével megint megjelent üres puttonnyal. Ekkor a következő beszélgetés zajlott köztünk:

- Az előzőt hova vitted?

- Oda ahova a többit.

- Pontosan hova is?

- A szeméttelepre.

- Az már zárva volt akkor, amikor elindultál. Akkor hova is vitted?

- Nem volt zárva.

- Mondom hogy zárva volt, hova vitted?

- Van egy másik szeméttelep is, ahova mi visszük a cuccot.

- Önkormányzati?

- Igen.

- És az hol van?

- Egy ártér feltöltésénél használják fel.

- És oda is pénzt kérnek érte?

- Igen.

 

Itt abbahagytuk a beszélgetést, gondolván, hogy majd a markolós főnökkel, akivel én kapcsolatban állok, elszámolunk. De a markolós főnök este azt mondta, hogy a teherautóssal számoljak el.

 

Következő nap, ahogy megjött a teherautós mondtam neki, hogy mielőtt felpakolunk, számoljunk el a múltkorival.

A négy körre kijött 58E pénz. Hogy hogyan? Körönként 6E-rel, plusz 5köbméter *1700, körönként. Tehát a fuvarár emelkedik, a köbméterszám irreális, plusz nem is szeméttelepen végezte a szemetem, amire ugye a köbméter ár vonatkozik. Igen gerinces hozzáállás, az összes paraméter csalással jön ki. Ismét beszélgettünk:

Felelőségre vonás után jött a blabla, és hogy ne cigánykodjak és alkudozzak. Mondtam, hogy kifizetem a megállapodott pénzt, ha tényleg szeméttelepen van a szemetem. Rakjuk fel még egy puttonyt és elkísérlek, megnézem hova öntöd.

- NEM!!!!

:)

Na hosszú telefonálgatások a főnököknek, mire sikerült keresztülvernem, hogy lemegyek vele. A pilóta sík ideg lett. Öcsém javasolta egy feszítővas ingujjba helyezését, saját biztonságom érdekében :) Bátor gyerek lévén, e nélkül indultam, de saját kocsival. Mégse gyalog kelljen menekülnöm :)

 

Közben már azzal próbáltak meggyőzni, hogy nem gondolom, hogy ennyiért szeméttelepre viszik, amikor annak 8E köbmétere. :) Hiába magyaráztam nekik, hogy nem annyi... :) (Az önkormányzati ügyintézőt kétszer is felhívtam az árakkal kapcsolatban, és próbáltam sarokba szorítani, hogy kijöjjön a nyolcezer, de egyszerűen nem tudtuk kihozni, állította, hogy csak 1300+ÁFA :) Szegény tuti hülyének nézett...

 

Elindultunk, ki a városból a világ végére, majd elértünk egy iparterületet (betongyár). Ott befordultunk. Már-már bűnbánat furdalta lelkemet, hogy nézd má' milyen becsületesek, betongyárnak adják el újrahasznosításra... Én meg itt gyanúsítgatom őket. Majd elhaladtunk a betongyár mellett a puszta irányába. Lelkiismeret furdalásom abbamarad, lelkem megnyugodott, már csak kis aggodalom kerülgetett, hogy az életben nem lelik fel földi maradványaimat...

 

Nem messze egy tanyára befordultunk, ahol már ketten vártak minket. Aggodalomra semmi ok, ura vagyok a helyzetnek. :) Itt jegyezném meg, hogy az intenzív osztályon vagyok és asszonykámnak tollba mondom memoárjaimat. :)

 

Annyira ura voltam a helyzetnek, hogy a kocsiból nem szálltam ki, járó motorral lehúzott ablaknál beszélgettem embereimmel :)

Szerencsére az ember, aki odajött felismert, mint ismerősét, csak nem tudta honnan ismer. Szerintem nem ismertük egymást, de mindenesetre ez segített a beszélgetés normális elkezdésében. :)

 

Kiderült, a tanyáját évről évre árvíz fenyegeti, és ezért gátat csinál körben. Állítólag van építési engedélye rá (ezt a fenti körülmények miatt nem kértem el :)) De rákérdeztem, hogy mennyit kér azért, hogy egy köb ide leboruljon. "Semennyit, ők haverok, szóltam nekik hogy kellene nekem anyag, ők hozzák, az ilyet egymás között lerendezzük" Megtudtam mindent, ami érdekelt. (Kicsit többet is, most már tudom miért „kevert” a markolósom ennyi földet a betonhoz - ami ügyebár növeli a köbméter, így az árat is :) )

 

Közben kiderítettem az árakat.

- Átmentem a szeméttelepre, megkérdezni a fülkében ülő embert - mivel ő dönt a szemét bekategorizálásáról - mégis milyen árkategóriába tartozik a szemetem. 1650Ft/tonna (áfával). Tehát nem 8E/köbméter az már látszik, ugyan a beton+föld keverékre nincs átváltó szám, de azért kilátszik a hazugság ismét.

- Konténeres sitt szállítás 5 köbméteres konténerben 14000+áfa a szeméttelepre. Ez áll szemben a három köbméteres IFA ötnek hazudva az erdőszélre 14500 forintjával (áfa nélkül). Persze ha a konténeres is áfa nélkül dolgozik akkor már az éri meg jobban, és az biztos a szeméttelepen végzi. Vagy nem. :)

 

Felhívtam a főnököt, hogy akkor most hogy legyen. Még mindig ragaszkodott a hazugságához, hogy piaci ár felett(!) lehet letenni a törmeléket az erdőszélen :) Elmagyaráztam neki, hogy én a szeméttelepet rendeltem meg, arra kaptam az árajánlatot, így azt is várom el. Egy engedményt kap (csak azért, hogy túléljem ezt a hetet :)), körönként kap 3000-et azért hogy legális helyet talált neki. (Tehát körönként 8E a 14500 helyett) Mondtam neki, hogy teszem mindezt annak ellenére, hogy baromira nem örülök, hogy az erdőszélen végezte a szemetem, de mivel magánterületen van, ezért legálisnak tekinthető.

Ragaszkodott továbbra is a hazugságához, hogy ez neki tényleg annyiba kerül, mint amennyit mondott, és ebbe így nem megy bele, fizessek.

- Fizetek, ha a szeméttelepre teszed le!

- Ok, akkor átszállítjuk a szeméttelepre az egészet.

- Ok, de arra készülj fel, hogy én ott leszek akkor, amikor felpakoljátok, és ott leszek, amikor a szeméttelepre lerakjátok! Csak akkor fizetek érte, akkor se nektek, hanem a szeméttelepi alkalmazottnak a szemétlerakási díjat! Ebben maradtunk. Lassan eltelt azóta egy hét, és még nem jelentkezett :)

 

Az utolsó karika a szeméttelepre ment, és így, hogy én fizettem a szeméttelep díját közvetlenül, az eredeti árhoz képest buktam 1500-at ezen a körön, de számlám van róla!

Teherautósom egy órát benn volt a szeméttelepen, a bódés hölgytől már megkérdeztem, hogy indítsak-e expedíciót a teherautósom felkutatására. :)

Később kiderült, azért volt olyan sokáig, mert erősítést várt :) Megjött a közvetlen főnöke, és hatást akartak rám gyakorolni annak érdekében, hogy többet fizessek. Persze ketten nem voltak túlerőben, így közöltem velük, hogy csak ötezret kapnak karikánként (ahogy az eredeti megállapodás fuvarköltsége szólt). Azt kifizettem nekik az öt körre, és elhajtottam őket a susnyásba. Megrendeltem a konténert.


 

Tényleg ennyire baleknak nézek ki? Hogy ekkora ordas hazugságot csak úgy beveszek? Vagy eddig mindenki bevette, és csak én akartam megveretni magam?


 

Persze ha már gond, akkor legyen több. A konténert megrendeltem. 8 köbméterest, hogy egy körben eltűnjön a maradék szemét. Estig vártam, konténer sehol. Felhívom őket, közlik, hogy most jönnének, de csak hét köbméteresük van. Az nekem nem jó, pénteken lesz nyolcas? Lesz. Pénteken jön az emberem, egy konténerrel, ami kicsit kicsinek tűnik. Megkérdezem mekkora. Aszondja 7-es, nem tudott nyolcast hozni. (Legalább felhívhatott volna, hogy mit csináljon, kell-e így? Szerintem ez lett volna a minimum) Mivel ott volt a markoló és reménykedtem, hogy aznap lesz ott most már tényleg utoljára, ezért elfogadtam a hetest. A markolós röhög egyet, ez úgy hetes, ahogy a háromköbös IFA öt. Ezt valahol én is sejtettem, de ezen felbuzdulva kiszámoltam. Színültig töltve kis ráhagyással sincs meg tisztán a hat köbméter :) Gyártó száma az oldalán, felhívom. Szerinte 0,7 köbméterrel kellene csak kisebbnek lennie, merthogy létezik púp is. Másik gyártót is felhívok, szerinte mindegyik konténeres egyel kisebb konténert visz ki, mert hogy „úgyis megpakolják”. Mindkét gyártó bíztatott, hogy találjam fel magam és pakoljam meg ahogy tudom. Szó ne érje a ház elejét, igyekeztem :) Megpakoltuk úgy, hogy a hét köbméter tuti meglegyen. Inkább több, mint kevesebb... Már készültem lelkileg, hogy a konténeres vitatkozni kezd, hogy pakoljam le a felét. De nem, rendes ember ez. Szó nélkül vitte. Persze áfa nélkül....

 

 

FRISSÍTÉS:

A történetnek még nincs vége, kellett még egy konténer. Megrendeltem ugyanott ahol az előzőt.

Kiderült, hogy a „rendes ember” kevésbé rendes. Felhív, hogy nem tudja a megajánlott áron kihozni a konténert, mert nehezen megközelíthető a hely, így 22%-al magasabb áron hozná. Persze semmilyen nehézség nincs a telek megközelítésénél, eddig senki nem fordult még meg, hogy nem tud feljönni. (Ennek lehet, hogy az az oka, hogy nincs hol megfordulni? :)) A konténert is kényelmesen az útról le tudja tenni. Kisebb alku után megállapodunk 11%-os emelésben. A megérkezéssel most is voltak problémák, mert kétszer lett kitolva egy-másfél órával a szállítási idő. Személyes találkozásunkkor burkoltan azért kiderült, hogy miért van áremelés. Kérte, hogy ne tegyünk rá púpot a konténerre, mert hogy túl nehéz lesz, és a szeméttelepen tonnára kell fizetniük. :) Öcsémmel jót mosolygunk rajta, valószínűleg a múltkori konténerünk túl súlyos volt, és bukott rajta, de így jár az, aki kisebb konténert hoz ki, mint amekkoráért a pénzt elkéri: mi igyekeztünk kompenzálni ezt a hátrányt. :)

Természetesen ezt a konténert is úgy megpakoltuk, hogy a tisztességtelen hasznát ledolgozzuk. :)

1 komment

Címkék: hazugság reklamáció szemét csalás teherautó szállító törmelék átvágás

A bejegyzés trackback címe:

https://reklamator.blog.hu/api/trackback/id/tr86741937

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

the as · http://thelongestlistofthelongeststuffatthelongestdomainnameatlonglast.com/ 2008.11.06. 19:20:48

ez hihetetlen. kicsit aggodtam erted a szemettelepen :D
fenykepek foleg segitenenek, foleg a tisztesseges magyar foldmunkasokrol :)
süti beállítások módosítása