HTML

Reklamálok, avagy élek Magyarországon

Ha valaki odafigyel arra, hogy a megrendelt szolgáltatás tényleg teljesítve van-e, a boltban a tejföl át van-e dátumozva stb., akkor döbbenten fogja tapasztalni hogy rosszabb a helyzet, mint amilyennek látszik: úton-útfélen megpróbálják átvágni, meglopni az embert. Erről szól ez a blog.

Friss topikok

  • anti-reklamator: Én csak most olvastam, de le a kalappal előtted! (2010.01.28. 20:21) Két nap tapasztalat. Sztrájk. (Frissítve: 6.nap)
  • Tigrinc: Szia Reklamátor! Én Ford szervízben dolgoztam egy ideig, kocsikat mostam, de egyből a szerelő műhe... (2009.09.25. 19:17) Megbízható márkaszervíz
  • Tigrinc: Hát nem semmi !!! Én is kicsaptam a balhét az Electro World dunakeszi áruházában. Nem is hagyom an... (2009.09.25. 18:33) A GVH dolgozik...
  • anti-reklamator: Hát ez most nagyon idevág! Ma tanultuk a fegyelmi eljárást és a kártérítési kötelezettséget. A "mu... (2009.06.18. 18:24) BKV-s szemét (Frissítve)
  • Reklamátor: Szia Anti-reklamátor! Pedig csak biztatni tudlak, hogy vidd vissza az ilyen termékeket az ügyfélsz... (2009.02.12. 09:04) Újracsomagolva

Linkblog

Megbízható márkaszervíz

2008.12.12. 07:55 Reklamátor

Egyik későtavaszi napon arra lettem figyelmes, hogy a kocsiban lévő klímaberendezés nem hozza a tőle elvárt hideget. Feleségem javaslatára a Citroën hálózat egyik márkaszervizét választottam, mert hirdettek fix akciós díjcsomagokat klímaszerelésre. Gondoltam, nagy meglepetés nem érhet.

Három csomag van meghirdetve:
Klímaellenőrzés fix díjcsomag:
A légkondicionáló rendszer teljes körű ellenőrzése

Klímatisztítás fix díjcsomag:
A légkondicionáló rendszer teljes körű tisztítása
+ ingyenes klímaellenőrzés

Klímafeltöltés fix díjcsomag:
A légkondicionáló rendszer utántöltése és hatékonyságának ellenőrzése + ingyenes klímaellenőrzés

Mivel a klímám egyáltalán nem működött, de a klímakompresszor kattanása hallatszott, így arra tippeltem, hogy a klímafeltöltés lesz az ideális, a szalonban mondták is, hogy teljesen mindegy, hogy szerintem mi van, úgyis a klímaellenőrzéssel kezdik a folyamatot, így már az első díjcsomagnál kiderül a hiba.

Azzal a váratlan kéréssel álltam elő, hogy én bent szeretnék lenni a kocsimnál, amíg szerelik. Ez nem feltétlenül azért kell, mert nem bízom a szerelőkben (persze nem bízom :)), nem is azért, mert ennyire kötődöm lelkileg a kocsimhoz, hanem azért, mert érdekel, mit csinálnak a kocsival. Érdekel minden műszaki dolog, így szeretem látni a szétszerelt kocsit, hogy melyik részéhez nyúlnak hozzá stb. Ugyan meglepődtek kérésemen, de beleegyeztek.

A szerelés úgy nézett ki, hogy emberem minden egyes munkafolyamat után ellépett egy másik autót szerelni. Öt percet dolgozott a kocsimon, negyed órát egy másikon. És ez így ment végig. Már aggódtam kicsit, öcsémet is felhívtam közben elújságolni, hogy ezek a szerelők szerintem arra játszanak, hogy minél több órabért kiharcoljanak, de esélyük sincs, hisz fix díjas a szolgáltatás, ráadásul ott állok a kocsi mellett, így ez többszörösen nehéz lesz. Két és fél órát vártam arra, hogy készen legyen a kocsim. Persze így se lett készen, mert kiderült, hogy a klímahűtőm lyukas, és annak a közel százezer forintos cseréjét nem kértem. De legalább megtudtam, hogy mi a baja a klímámnak. Ugyan ez rengeteg időmbe került, de sebaj.

Azonban kiderült, hogy ez rengeteg pénzembe is kerül. A munkalapon két és fél óra munka szerepelt, majdnem húszezer forint azért, hogy megtudjam mi a baja a klímámnak. Panaszommal a műhelyvezetőhöz lettem irányítva, aki nem értette a problémámat: 9-kor jöttem és most fél tizenkettő is elmúlt. Ez testvérek között is ennyi idő. Ezt persze elismertem, de mire is van meghirdetve a klímaellenőrzés fix díjcsomaggal négyezerért?

Szó benn ragad, majd odahívja a szerelőt, tőle kis idő után megjön a válasz. Le kellett szedni a lökhárítót, hogy a hibát megtaláljuk. Ez nem volt benne az árban!

Ezt már önmagában furcsálltam, hiszen ha nincs benne az árban, akkor hogy ellenőrzik? Illetve azért fix, hogy ne okozzon meglepetést, plusz költségeket. De hogy mutassam kompromisszum készségemet, mondtam, hogy egye fene négyezernél hajlandó vagyok többet fizetni, node nem húszezret! Nem csináltak vele semmit, az ellenőrzés + klíma feltöltés került volna 10 ezer forintba, és akkor egy csomó gázt is elhasználnak, nem csak munkaidőt. Próbáljanak már viszonyítani.

Ebből egy jelentős vita kerekedett, a szerelő és a műhelyvezető összezárt, és egybehangzóan állították, hogy két és fél órát dolgoztak a kocsimon, és ezt fizessem ki. Állították ezt annak ellenére, hogy ott voltam a kocsim mellett végig! Többet szerelt más autókat, mint az enyémet. A szerelő természetesen tagadta ezt, és állította hogy csak az én kocsimon dolgozott. Mindezt úgy hazudta a szemembe, hogy a szeme se rebbent. Gyakorlata volt már ebben, az biztos.

Ez már olyan vita volt, amiben én éreztem magam kellemetlenül. Két ember állítja egy csomó szerelő előtt (akik szerencsére nem folytak bele a vitába), hogy hazudok, és hogy nem akarom kifizetni a szolgáltatást.

Galamb lelkem már itt sírva hazaszaladt volna, de mivel azonban már az elején feltűnt az időhúzás, csak nem értettem hogy miért húzzák, ezért a fázisok egyharmadától néztem az időket, hogy mikor mennyit dolgozik az ember. Ezt tételesen elmondtam nekik, mennyi időt töltött a kocsimon. Kis ráhagyással, és az első egyharmad megbecsülésével kijött 50 perc. És akkor jóindulatú voltam. Persze szemenszedett hazugságnak nevezték, amit mondtam, és némi további vita után a műhelyvezető felajánlotta, hogy fizessek egy órányi munkadíjat, aztán húzzak a francba.

Ebbe hajlandó voltam belemenni, a megegyezés végett, de megdöbbentő volt, hogy még ők vannak megsértve. Gondolkoztam hogy hívatom a főnököt, hogy nézzük már végig a kamerák felvételeit, de úgy döntöttem, erre azért nekem sincs időm.

Kifizettem a fixáras szolgáltatás árának dupláját (egy munkaórát), és otthagytam őket. Vajon, ha nem vagyok ott, akkor hány órát számláznak ki?

Még délután elmentem egy klímaszerelőhöz. Ott javítással mindennel együtt nem töltöttem el két és fél órát. Pedig ebben benne volt a hiba újbóli detektálása (átnézték ők is az egész rendszert), a lökhárító le és felszerelése, a hűtő kiszerelése, befoltozása, visszarakása, és gázzal való feltöltése. És csak kétezer forinttal fizettem többet, mint amennyit ők a hiba megkereséséért akartak elkérni...

Az még nem akkora gond, hogy megpróbál átvágni valaki, gondolom ez sokszor bejön, de hogy lebukás után sem hajlandó beismerni, és új pozíciót felvenni, azt nem értem. Hogy lehet az, hogy a szemembe hazudik és a szeme se rebben?
 

4 komment

Címkék: citroën javítás citroen reklamáció klíma szerelő autószerelő autójavítás márkaszerviz reklamálok reklamál

A bejegyzés trackback címe:

https://reklamator.blog.hu/api/trackback/id/tr74818429

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anti-reklamator 2008.12.15. 15:13:22

Sztem mindez azért van, mert az meg aztán roppant hülyén jönne ki, hogy amkor a szervízvezető odamegy, a szerelő elismeri, hogy valóban csak szumma 1 órát dolgozott. Holott a kedves ÜF-nek (neked) meg azt állítja, hogy 3-at... gondolom ez bevett szokás. Mármint, hogy a szerelő megpróbálja átvágni a kedves ÜF-et (téged), majd ha te hűzöngeni próbálsz, akkor természetesen a szervízvezető is először a beosztottjának ad igazat. Aztán látva, hogy biza' szarul áll a szénájuk, felajánlanak nagy duzzogva 1 óra kifizetést és boldogan távozást.
Azért a szerelő sztem megkapta a főnökétől a magáét, de persze ezt nem lehet megtenni a kedves ÜF előtt.

anti-reklamator 2008.12.15. 15:18:10

Jah, egyik ismerősömnek van egy jó Madaras-Teszkó története... Vett egy terméket (teafű tertó fadobozka), amin nem volt ár, se cimke, se semmi. Rögtön a pénztárnál a kasszás elé tolta, hogy ez neki mindenképpen kell, ameddig nem mondja meg mennyibe kerül, kérte, hogy semmit ne üssön be, mert enélkül nem visz el semmit. A kasszáés természetesen a végére hagyta a dobozt, majd némi telefonálás után és mindenféle házi-szakértő helyszínre hívása után sem tudták kideríteni a darab árát. Az ismerősömnél akkor szakadt el a cérna, amikor betelefonált a kasszás valahová, hogy "Jöjjön már valaki, mert problémázik az ÜF". Na innentől 20-30 perc kellett "csak" hogy kiderüljön a doboz ára...

Reklamátor · http://reklamator.blog.hu/ 2008.12.16. 11:40:45

Visszatért a hűséges kommentelőm :)

Az ismerősöd rosszul kezdett hozzá. A pénztáros nem tudja semmi módon kideríteni, a kasszából se szállhat ki hogy utána nézzen. Két dolgot tehet, vagy megpróbál szerezni egy ügyfélszolgálatost, vagy kikeres a listából valami hasonló terméket. (ez utóbbi nem hiszem, hogy szabályos, de láttam már ilyet - gyümölcsöt nem ismerte fel, és mondott rá egy nevet, és árat, hogy jó lesz e annyiért :))
Ha ügyfélszolgálatost hív, akkor meg sokkal lassabb az ügyintézés, mintha közvetlenül te hajkurászod az embered... :) Persze lehet, hogy akkor se lesz 20-30 percen belül eredmény :)

Tigrinc 2009.09.25. 19:17:03

Szia Reklamátor! Én Ford szervízben dolgoztam egy ideig, kocsikat mostam, de egyből a szerelő műhely mellett volt a mosó, illetve annak egy része volt a mosó. Pikk-pakk megszerelik a kocsikat, még egy óra sem kell hozzá általában(hiszen vérprofik!) és ráírnak a munkalapra 4-5 órát.Mondanom sem kell, hogy egy szerelő a 8 órás napi munkájában papíron kábé 70 órát dolgozik, de ezt senki nem ellenőrzi! Valamint a ki nem cserélt alkatrészt kicseréltnek minősítik. Ez nem a szerelő érdeke, hanem a cégé, de mivel a szerelőnek is olyan autója van, amilyen szervízbe dolgozik, ezért az amúgy 90.000.- forintos fizetése kipótolódik havi 180.000.- forintra és állandóan új és új alkatrész van a kocsiban, egyszóval tipp-topp a szerelő verdája és TE fizetted hozzá az alkatrészt!
Amúgy a helyedben visszanézettem volna a kamera felvételt a szerelő előtt és egyben egy petákot sem fizettem volna nekik!
Üdv, Tigrinc
süti beállítások módosítása