HTML

Reklamálok, avagy élek Magyarországon

Ha valaki odafigyel arra, hogy a megrendelt szolgáltatás tényleg teljesítve van-e, a boltban a tejföl át van-e dátumozva stb., akkor döbbenten fogja tapasztalni hogy rosszabb a helyzet, mint amilyennek látszik: úton-útfélen megpróbálják átvágni, meglopni az embert. Erről szól ez a blog.

Friss topikok

  • anti-reklamator: Én csak most olvastam, de le a kalappal előtted! (2010.01.28. 20:21) Két nap tapasztalat. Sztrájk. (Frissítve: 6.nap)
  • Tigrinc: Szia Reklamátor! Én Ford szervízben dolgoztam egy ideig, kocsikat mostam, de egyből a szerelő műhe... (2009.09.25. 19:17) Megbízható márkaszervíz
  • Tigrinc: Hát nem semmi !!! Én is kicsaptam a balhét az Electro World dunakeszi áruházában. Nem is hagyom an... (2009.09.25. 18:33) A GVH dolgozik...
  • anti-reklamator: Hát ez most nagyon idevág! Ma tanultuk a fegyelmi eljárást és a kártérítési kötelezettséget. A "mu... (2009.06.18. 18:24) BKV-s szemét (Frissítve)
  • Reklamátor: Szia Anti-reklamátor! Pedig csak biztatni tudlak, hogy vidd vissza az ilyen termékeket az ügyfélsz... (2009.02.12. 09:04) Újracsomagolva

Linkblog

Egy tökéletes gyártó – egy sikertelen reklamáció.

2008.11.14. 08:14 Reklamátor

A múltkori markolós és szemét szállítós post után ismét egy sztori az építőiparból. Az építőiparban nehéz reklamálni. Nem úgy van, hogy ha nem jutunk dűlőre, akkor kérem a panaszkönyvet, meg az áruházvezetőt.

 

A helyzet a következő: Adott egy kétszárnyú földig érő ablak, kb. 3m x 2,7 m-es. Az üvegek dupla rétegű hőszigetelő üvegek. Az ablak egyik szárnya télen párásodik, de nagyon, a másik szárnya meg teljesen száraz. A párásodás annyira durva, hogy annak ellenére, hogy naponta törölgetjük a párát róla, gyakorlatilag soha nem lehet kilátni, és alatta a laminált padló is kezd felpúposodni.

 

Némi száraz háttérismeret: A szoba levegőjét 55-65%-os relatív páratartalom esetén érezzük kellemesnek, tehát ez tekinthető normális páratartalomnak. A harmatpont az a hőmérséklet, ahol az adott páratartalom mellett a levegőből kicsapódik a víz. Erre van egy szép táblázat:


Nálunk a szoba hőmérséklete kb. 25 fok, ekkor az egyik ablak hőmérséklete 21, a másiké 17 fok. Már önmagában rossz dolog, hogy két ablak hőszigetelő-képessége ennyire különbözik, de ez alapján egyértelműen látszik, hogy nem a szoba páratartalma a magas, hanem az ablakszárny hőmérséklete van harmatpont alatt. 25°C-on 60%-os páratartalom esetén 16,7°C-on kicsapódik a levegő víztartalma, tehát az üveg már itt eléri (megközelíti) a harmatponti hőmérsékletet. Ha netán 65%- a páratartalom, akkor pedig jelentősen alatta van a harmatponti hőmérsékletnek. Az is látható, hogy ha az ablak jól szigetelne (például a másik szárny), akkor 80%-os páratartalom kellene a párásodáshoz.

 

A kivitelező nem akarja megoldani a problémát, főleg azért, mert az ablak gyártója jó magyar szokás szerint: megszűnt, így a költségeket nem tudja továbbhárítani a gyártóra. Egyetlen dologra lett volna hajlandó: az ablakkeretbe építhető szellőző beszerelésére. Ez azonban szerintem az ablak hőszigetelésének adna még egy pofont (Még egyet, mert az már önmagában rossz, hogy az ablak egyik fele ennyire rosszul szigetel)

 

Mivel a kivitelezővel nem sikerült rendeznem a problémát, ablak gyártó pedig felszívódott, ezért az üveg gyártóját próbáltam meg megkeresni. Az üveget a SZILÁNK gyártotta. A nevét azért írom le, mert ők tökéletes üveget gyártanak, úgyhogy biztos nem veszik rossz néven.

Nekem nem tűnt fel ez a tökéletesség, de mivel felvettem velük a kapcsolatot, így ezt is megtudtam. Egy minőségbiztosítási tanúsítvány mögé bújnak, ami alapján azt állította az illetékes, hogy ők csak tökéletes minőséget gyártanak. Náluk selejt/hiba nem fordulhat elő, különben ez a minőségi tanúsítvány nem lenne.

 

Ez azért furcsa mert a minőségi tanúsítvány nem garancia arra, hogy minden tökéletes, csak arra, hogy a gyártásnál igyekeznek minőségi munkát végezni. Azért hiba lehet, csak viszonylag kevés lesz. De erről nem sikerül meggyőzni a Szilánkot. Ők nem is akarnak olyanról hallani, hogy az ő üvegük hibás, mert olyan nincs. Persze úgy könnyű kijelenteni, hogy nincs hiba, ha nem ismerik be, hogy hiba van...

 

Miután nem voltam meggyőzhető, a következő adu-ászt húzta elő a szilánk: Ők csak a megrendelővel állnak kapcsolatba, kifogásokat is csak tőlük fogadnak el, sőt, a minőségi tanúsítványt is csak nekik hajlandóak bemutatni. Velem nem foglalkoznak. Arra a felvetésre, hogy az megrendelő – azaz az ablak gyártója – már megszűnt, csak annyit reagáltak, hogy így jártam.

 

Sajnos semmit nem sikerült elérnem velük, annak ellenére, hogy szerintem az ablak jelenlegi tulajdonosa, és az üveg gyártója között jogi kapcsolat lehetséges. A problémámat ki se vizsgálták, esélyt se adtak arra, hogy bebizonyítsam, hogy ez egyszer hibás üveg került ki a gyárból. Ők azóta is azt hiszik, hogy minden szép, és minden tökéletes.

5 komment

Címkék: építkezés üveg reklamáció ablak szilánk hibás hőszigetelés teljesítés

A bejegyzés trackback címe:

https://reklamator.blog.hu/api/trackback/id/tr3768297

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anti-reklamator 2008.11.14. 10:06:33

Hát... Azt kell mondjam, szerintem igaza van az üveget gyártó cégnak. Ő nyilván a termékét eladta valakinek, aki beszerelte (persze a hatályos rendelkezések szerint, a hatályos előírásokat betartva, stb.). Te meg ugye attól vetted meg, aki beszerelte, ergó ő tartozik anyagi felelősséggel a munkája, vagy az általa beépített anyag minőségéért. Természetesen, ha neked problémád van, a beszerelőt keresed meg és ha valóban az ablaküveggel van a probléma és nem a beszereléssel, akkor a beszerelőnek kell felvenni a kapcsolatot a gyártóval. Sok esetben természetesen lehetőség van egyből a gyártóhoz fordulni, ha egyérteműen bizonytható az anyaghiba.
Vélekedek én... majd a többi kommentből kiderül, igazam van-e! :)

Reklamátor · http://reklamator.blog.hu/ 2008.11.14. 12:19:19

Természetesen az üveggel van a gond, ha nem azzal lenne, nem az üveg gyártójánál reklamálnék. Az adott szárny teljes felülete párásodik, a keret nem. Tehát nem a kerettel van a gond, és nem is a keret házba történő beszerelésével, hanem az üveg „hő átbocsátásával”.

Ez amúgy egy láncgarancia: az üveges cég legyártotta az üveget, és garanciát vállalt rá. Ezt megvette az ablakgyártó, csinált belőle ablakot, és a teljes ablakra vállalt garanciát (beleértve az üveget, mert arra ugye ott az üveggyártó garanciája). Az ablakot megvette a kivitelező, aki a teljes házra vállalt jótállást, beleértve az ablaküveget is. Panasz esetén, egy olyan országban ahol a reklamáció szó csak az idegen szavak és kifejezések szótárában van benne, ott a kivitelezőnek szólok, megnézi a problémát, és ha úgy ítéli meg kijavítja, majd szól az ablak gyártójának, aki pedig az üveg gyártóján veri le a garanciát. Itt a kivitelezőt nem érdekelte a probléma, az ablakgyártó megszűnt, maradt az a lehetőség, hogy közvetlenül az üveg gyártójával veszem fel a kapcsolatot. Egy normális országban is „rajta csattanna az ostor”, csak nem nekem kellene végigjátszani a szinteket. De egy garanciális problémát azzal elintézni, hogy nem vagyok illetékes (sőt, illetékes sincs, mert az megszűnt), az azért elég érdekes.

Reklamátor · http://reklamator.blog.hu/ 2008.11.14. 12:22:53

Arról nem is beszélve, hogy mivel ők csak tökéletes üveget gyártanak, így a garanciális dolgokkal nem is foglalkoznak mert szerintük olyan nincs.

zsenill · http://zsenill.extra.hu 2008.11.19. 15:15:27

Szia Reklamátor!

Teccenek az írásaid! Ha gondolod, írhatsz ám nálunk is, mert szerintem pont belefér a gondolatvilágod a miénkbe. zsenill.extra.hu A főoldalon keresztül betudsz lépni a Fórumba. Néz körbe, ha tetszett, akkor regizz és onnan is idetalálhatnak hozzád az olvasók (ha nem megy a regizés, akkor van rá egy topik, mert sajna nem engedi minden böngészőből)

Zsen

Reklamátor · http://reklamator.blog.hu/ 2008.11.19. 23:19:32

Szia Zsenill!

Köszönöm a felkérést. Ha lesz időm benézek hozzátok. Ha valamelyik írásom témába vág nálatok, nyugodtan bemásolhatjátok a forrás megjelölésével.

Üdv:
Reklamátor
süti beállítások módosítása