HTML

Reklamálok, avagy élek Magyarországon

Ha valaki odafigyel arra, hogy a megrendelt szolgáltatás tényleg teljesítve van-e, a boltban a tejföl át van-e dátumozva stb., akkor döbbenten fogja tapasztalni hogy rosszabb a helyzet, mint amilyennek látszik: úton-útfélen megpróbálják átvágni, meglopni az embert. Erről szól ez a blog.

Friss topikok

  • anti-reklamator: Én csak most olvastam, de le a kalappal előtted! (2010.01.28. 20:21) Két nap tapasztalat. Sztrájk. (Frissítve: 6.nap)
  • Tigrinc: Szia Reklamátor! Én Ford szervízben dolgoztam egy ideig, kocsikat mostam, de egyből a szerelő műhe... (2009.09.25. 19:17) Megbízható márkaszervíz
  • Tigrinc: Hát nem semmi !!! Én is kicsaptam a balhét az Electro World dunakeszi áruházában. Nem is hagyom an... (2009.09.25. 18:33) A GVH dolgozik...
  • anti-reklamator: Hát ez most nagyon idevág! Ma tanultuk a fegyelmi eljárást és a kártérítési kötelezettséget. A "mu... (2009.06.18. 18:24) BKV-s szemét (Frissítve)
  • Reklamátor: Szia Anti-reklamátor! Pedig csak biztatni tudlak, hogy vidd vissza az ilyen termékeket az ügyfélsz... (2009.02.12. 09:04) Újracsomagolva

Linkblog

Újracsomagolva

2009.02.10. 18:26 Reklamátor

Eddigi legsikeresebb bejegyzésem a Tescos bejegyzés volt. Mivel Google az én barátom is, ezért nagyon sok embert juttatott ahhoz az élményhez, hogy elolvashatta a bejegyzésem. A legalapvetőbb keresésekre is a Google hozzám küldte a kedves olvasót. Csak néhány példa:

-         Tesco+turmixgép
-         Tesco+botmixer
-         Tesco+reklamáció
-         Tesco+ügyfélszolgálat
 
Úgyhogy köszönöm kedves Tesco, és neked is Google, hogy hatalmas népszerűséghez juttattál. (Persze ez csak relatív, a két poszt megjelenése közötti holtidőben az abszolút 0-s látogatottságot sikerül a fenti kettősnek kiküszöbölni, és így naponta néhány ember beesik a blogra).
 
Mondhatnám ezen felbuzdulva direkte elmentem a Tescoba, és kerestem valami új problémát, amivel feldobhatom a blogomat, de nem így történt. Egyszerűen csak betértem vásárolni. Mint azt már megszokhattátok tőlem, bizony a hulladékosztályt, a leárazásokat nem hagyom ki. Bár Tescoban nekem még nem nagyon sikerült igen jó áron semmit vásárolni, de múltkor szereztem öcsémnek fillérekért egy Bosch fúrógépet. Ugyan öcsémnél nem volt tervbe véve fúró vásárlása, de azóta is örül a fúrónak, hogy milyen olcsón jutott hozzá. Fogyasztói társadalom.
 
Szóval a hulladékosztályon kóvályogva az asszony felkap egy dizájnos energiatakarékos izzót a polcról, hogy milyen jó lesz ez a konyhában. De a vigyor azonnal az arcára fagy, lévén van valami érdekes abban, hogy Tungsram dobozban Philips égő tanyázik. No meg a dobozra rá vagyon írva, hogy 75 helyett 15 watt, az égőre meg, hogy 60W. (Ez kicsit hasonlít egy eperlére, amin nagy betűkkel rajta volt az elején, hogy 100%-os eperlé, majd a hátulján kis betűkkel, hogy 50%-os gyümölcslé (angolul, németül stb.), és rá volt ragasztva egy matrica, ahol magyarul tüntették fel a tudnivalókat. Ezen már csak 25%-os epertartalomról emlékeztek meg. Megvenni nem mertem, mert ha ilyen gyorsan csökken a gyümölcstartalom, akkor otthon már csak 12,5%-os lett volna)
 
Egy gyakorlott égővásárlónak azért feltűnik még ezek mellet, hogy egy egyszerű szimpla izzó van az energiatakarékos dobozban. A polcon lévő mind a három doboz ugyanígy átvágás, összesen egyben találtunk Tunsgram égőt, de az se volt energiatakarékos.
 
Miközben fotóztam az egyik dobozt, egy Tescónak kedves vásárló éppen az egyik példány megvásárlásán kezdett gondolkodni. De én, mint nem kedves vásárló, felvilágosítottam, hogy ezzel egy forintnyi energia-megtakarítást se fog elérni, úgyhogy ne vegye meg.
 
A vevő elriasztása után felmarkoltam a készletet és elgaloppoltam vele az ügyfélszolgálatra. Ott érdeklődéssel megkérdezték, hogy miben segíthetnek. A múltkori sztori tanulságaként kapásból rávágtam, hogy az üzletvezetővel szeretnék beszélni. Persze ezt először nem akarta a ügyfélszolgálatos hölgyemény teljesíteni, de mivel határozott voltam, ezért hívta is az üzletvezetőt.
 
Kisebb várakozás után most nem az unottképű-kopasz jelent meg, hanem egy nálam néhány évvel idősebb fiatalember. A probléma vázolása utána az első mondata: „Hát, hát, hát, ez biztos nem központi utasítás lehetett.” Bizonytalanságából és az én bizalmatlanságomból egyértelműen következik, hogy ez bizony központi utasítás volt.
 
No nem kell mindjárt a legrosszabbra gondolni! A Tesco csak visszaütött. Szerintem ugyanis egy kevéssé gerinces vásárló átcsomagolta a terméket, hogy ő a drága energiatakarékoshoz hozzá tudjon jutni a hagyományos izzó áráért. Az áruház csak szomorúan felfedezte, hogy bizony ő meg lett lopva. A veszteség minimalizálása végett fordult ahhoz a gerinctelen módszerhez, hogy akciósként gyorsan túlad az átcsomagolt izzókon. Ezzel semmi baj nem lett volna, ha a normál izzó árából enged, és ha felhívja a vásárlók figyelmét hogy a csomagolás nem valódi. Annyiért árulták a hagyományos gömb izzót, amennyiért bárhol meg lehet kapni. A felette lévő hatalmas akár 75%-os engedménynek nyoma sincs.
 
A panaszkönyvbe megint nem volt kedvem beírni, így csak az áruházvezető lelki békéjének megzavarásával igyekeztem rászorítani a későbbi helyzetek gerinces megoldására. Amúgy megérte vele beszélnem, szerény működésem alatt ennyiszer elnézést még nem kértek tőlem, összesen. Rövid beszélgetésünk során legalább négyszer elnézést kért, és jelezte, hogy nagyon sajnálja. Remélem is.

2 komment

Címkék: tesco ügyfélszolgálat akció reklamáció csalás vevőszolgálat philips tungsram energiatakarékos árengedmény áruházvezető átvágás üzletvezető újracsomagolás

A bejegyzés trackback címe:

https://reklamator.blog.hu/api/trackback/id/tr54935184

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anti-reklamator 2009.02.11. 22:16:33

Szóhoz sem jutok! :)
Én soem találkoztam hasonló termékkel, bár lehet, nem járok nyitott szemmel a tacskóban. Minden tisztelete Reklamátoré, mert ha szembe jöttek volna is ezek az izzók, biza' nem mentem volna az ÜSZ-ra. Dehát nem is én írom ezt a blogot... :D
Grt! Csak javasolni tudom másoknak is... mármint a blogot... na jó! És a nyitott szemmel járást!
U.i.: Jah, nem is elsőztem... ELSŐ!

Reklamátor · http://reklamator.blog.hu/ 2009.02.12. 09:04:41

Szia Anti-reklamátor!
Pedig csak biztatni tudlak, hogy vidd vissza az ilyen termékeket az ügyfélszolgálatra, mert ha mindenki elnézi az áruházaknak, hogy bárkit átvágjanak, akkor meg is fogják tenni. Kicsibe kell elkezdeni. Remélem azért néhányan kedvet kapnak hozzá. Ha kulturáltan reklamál az ember, akkor ez nem egy stresszes elfoglaltság.

Amúgy mi a helyzet veled?

Üdv:
Reklamátor
süti beállítások módosítása